بله، نماینده Plaskett مطمئناً یک مشکل دارد - JONATHAN TURLEY
انتشار: دی 16، 1403
بروزرسانی: 28 خرداد 1404

بله، نماینده Plaskett مطمئناً یک مشکل دارد - JONATHAN TURLEY


«این بدن و این ملت دارد [sic] یک مشکل سرزمین ها و مستعمرات». این سخنان دل استیسی پ،کت در این هفته در صحن مجلس بازتاب یافت، زیرا این نماینده انتخاب رئیس مجلس را قطع کرد تا از خود و نمایندگان سایر کشورهای غیر،تی رای بگیرد. اما مشکل مجلس نیست، بلکه پ،کت و دیگر اعضای آن خواستار نقض اصل یک قانون اساسی هستند.

پس از انتخابش در سال 2015، پ،کت اغلب بی اعتنایی خاصی به اصول و حمایت های قانون اساسی نشان داده است. پ،کت علیرغم اینکه یک وکیل است، در کنگره تاکید کرده است که سخنان مشوق عداوت و تنفر از نظر قانون اساسی حمایت نمی شود، که این ادعای آشکارا نادرست است. در جایی که شواهد زیادی از یک سیستم سانسور وجود دارد که دادگاهی آن را «اورولی» نامیده است، پ،کت بارها شواهد ارائه شده در کمیته خود را رد کرده است. هنگامی که یک رو،مه نگار در مورد شواهد مربوط به آن سیستم سانسور شهادت داد، پ،کت پیشنهاد دستگیری احتمالی او را داد. (پ،کت پیشنهاد کرد که مت طیبی، رو،مه نگار محترم، به دلیل اشتباهی که مرتکب شهادت کذب شده است، نه در شهادت، بلکه در توییتی که بعداً آن را تصحیح کرد، مرتکب شهادت دروغ شده است).

با این حال، نادیده گرفتن آزادی بیان یا ارزش های مطبوعات آزاد در مقایسه با آنچه که پ،کت این هفته در باطل ، زبان انتقادی در مقاله اول پیشنهاد کرد، کمرنگ است.

ماده 1 بخش 2 می گوید:

"مجلس نمایندگان باید از اعضایی تشکیل شود که هر دو سال یک بار توسط مردم چندین ایالت انتخاب می شوند و انتخاب کنندگان در هر ایالت باید شرایط لازم را برای انتخاب کنندگان پرتعدادترین شعبه در مجلس قانونگذاری ایالت ها داشته باشند."

توانایی رأی دادن در مجلس صراحتاً به نمایندگان منتخب «چند ایالت» محدود می شود.

با این وجود، در حالی که رای گیری در مورد انتخاب نهایی مایک جانسون (رئیس جمهور، لا.) انجام می شد، پ،کت برخاست تا خواستار به رسمیت شناختن و دانستن اینکه چرا به او اجازه رای داده نشد:

وی افزود: «توجه می کنم که نام نمایندگ، از ساموآی آمریکایی، گوام، ماریانای شمالی، پورتوریکو، جزایر ویرجین و ناحیه کلمبیا نامیده نشده است که در مجموع به نمایندگی از 4 میلیون آمریکایی هستند. آقای رئیس، مجموعاً بیشترین سرانه جانبازان در این کشور است.»

رئیس جلسه در پاسخ سوالی نسبتاً سوزنده پرسید: "آیا آقا مشکلی دارد؟"

پاسخ قطعی «بله» بود.

پ،کت پاسخ داد: «من پرسیدم چرا با آنها تماس گرفته نشده است. من پرسیدم چرا از نماینده مجلس تماس نگرفتند، لطفاً.»

پاسخ واضح بود:

«نمایندگان منتخب و کمیساریای منتخب مقیم واجد شرایط رای دادن نیستند/ نمایندگان منتخب تنها افرادی هستند که واجد شرایط رای دادن در انتخاب رئیس مجلس هستند. همانطور که در بند 36 آیین نامه و دستورالعمل مجلس آمده است، رئیس مجلس با ا،ریت اعضای منتخب با رأی نام خانوادگی انتخاب می شود.

پ،کت سپس اعلام کرد: «این بدن و این ملت مشکل سرزمین و مستعمره دارند. چیزی که قرار بود موقتی باشد، اکنون عملاً دائمی شده است. ما باید کاری در این زمینه انجام دهیم.»

هنگامی که مایک پ،کت قطع شد، او مخالفت کرد: "اما من یک صدا دارم!" همانطور که دموکرات ها او را تشویق ،د. رسانه ها از جمله اقیانوس اطلس که به این ستایش پیوستند ارجاع داد به او به ،وان «پ،کت» نماینده کنگره.

شکی نیست که جزایر ویرجین درصد بالایی از جانبازان را برای جمعیت خود دارد (که تنها 104000 نفر است). آن هم بخش گرامی کشور ماست، اما ایالت نیست.

پ،کت خواستار رای گیری برای خود و نمایندگ، از ساموآی آمریکایی، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و دی سی بود.

این نمایندگان در حال حاضر فقط مجاز به رأی دادن در کمیته ها هستند. مجلس اجازه دارد چنین اختیاراتی را اعطا کند زیرا این نمایندگان در واقع در مورد زبان نهایی یا تصویب قانون رای نمی دهند.

چیزی که دموکرات ها از آن حمایت می ،د، اجازه دادن به رای گیری در مجلس نمایندگان بود، که می توانست قانون خط روشنی را که برای دهه ها بر این نهاد حکومت می کرد، از بین ببرد. همچنین بدون اصلاح قانون اساسی، عملاً زبان ارجاع به "،ت ها" را از ماده یک، بخش 2 حذف می کرد.

به همین دلیل است که "مشکل" Plaskett فراتر از انتخاب ساده سخنران است.

دموکرات ها مدت ها استدلال کرده اند که نمایندگان باید به ،وان اعضای کامل رای بدهند، که از نماینده DC شروع می شود. قبلاً در نشریات دانشگاهی در مورد آن موضوع نوشته ام. به ،وان مثال، جاناتان تورلی را ببینید، بیش از حد هوشمندانه از نیمه: نمایندگی جزئی ناحیه کلمبیا در مجلس نمایندگان، 76 بررسی حقوق دانشگاه جورج واشنگتن 305-374 (2008). من همچنین در جلسات قبلی کنگره (اینجا، اینجا و اینجا) و ستون هایی نوشتم (اینجا و اینجا) در مورد اینکه چرا این لایحه را آشکارا خلاف قانون اساسی می دانم.

طرح چنین ایرادات قانون اساسی نه خوشایند است و نه مردمی. پس از یک جلسه استماع سنا که در آن دل.النور هولمز نورتون به سناتورها گفت که اگر می خواهند به این لایحه رای منفی بدهند، «فرمرها را مقصر ند،د، جاناتان تورلی» را سرزنش نکنید. با این حال، مشکل همیشه وضعیت عجیب قانون اساسی این ولسوالی ها و مناطق بوده است.

زبان قانون اساسی روشن و بدون ابهام است. بدون اصلاح قانون اساسی، تنها ایالت ها می توانند در صحن مجلس نمایندگان ایالات متحده رأی دهند.

آن طور که دل پ،کت ادعا می کند مشکل «مستعمرات» نیست. جزایر ویرجین یک "مستعمره" نیست. می تواند در هر زمان برای تبدیل شدن به یک کشور مستقل حرکت کند. در غیر این صورت، مردم آمریکا باید به ایالت شدن این جزیره کوچک رای دهند. در هر صورت، شهروندان وضعیت جزیره را انتخاب خواهند کرد.

دموکرات هایی که پ،کت را مورد تشویق قرار می دهند، احتمالاً نیم دوجین رای جدید را برای غیر ایالت ها اضافه می ،د. احتمالاً این فراخوان برای افزودن برخی نمایندگان در سنا خواهد بود. این مطمئناً کنترل مجلس را به دموکرات ها می دهد، اما اجازه می دهد تا تعریفی روان از آنچه نماینده را تشکیل می دهد - تعریفی که می تواند در آینده توسط ا،ریت برای حفظ کنترل آنها بر مجلس دستکاری شود.

رای به سخنران مشکل را نشان می دهد. با چند رای کوتاه، دموکرات ها خواستار به رسمیت شناختن اشکال جدیدی از نمایندگان برای انتخاب رهبر اقلیت حکیم جفریس (D.، NY) بودند. (معلوم نیست که با توجه به ت،یم بندی حزبی این شش عضو، تفاوت ایجاد می کرد یا خیر).

احتمالاً، یک خانه آینده می تواند آراء را حذف کند تا به همان مزیت دست یابد. همچنین می تواند مناطق دیگر را برای افزایش حاشیه رای به رسمیت بشناسد. (به ویژه، برخی از اساتید لیبرال نیز پیشنهاد کرده اند که ایالت های آبی ت،یم شوند تا به سادگی آرای دموکرات ها در سنا چند برابر شود. اگر کنگره اجازه دهد، این قانون اساسی خواهد بود).

فراخوان برای ایجاد اشکال جدید از اعضای رای گیری در صحن مجلس با اقدامات موقت در سایر زمینه ها سازگار است. برای مثال، علیرغم مخالفت مردم، سناتور الیزابت وارن (D.، ماساچوست) و دیگران تلاش کرده اند تا دادگاه را با ا،ریت قضات لیبرال برای حمایت از دستور کار خود جمع کنند.

مخالفت مردم با بسته بندی دادگاه، دموکرات ها را منصرف نکرده است. به همین ترتیب، دموکرات ها که قادر به تضمین ا،ریت شهروندان برای حمایت از ایالت دی سی نبودند، قبلاً به دنبال ایجاد یک عضو دارای رأی بدون اصلاح قانون اساسی یا تغییر وضعیت بودند.

این هفته، آنها نه تنها برای دی سی، بلکه سایر غیر ایالتی، از جمله جزایر ماریانای شمالی، یک کشور مش، المنافع که تنها 180 مایل با جمعیتی کمتر از 50000 نفر را پوشش می دهد، به این نتیجه می رسیدند.

ما قدیمی ترین و باثبات ترین نظام قانون اساسی را در جهان داریم، دقیقاً به این دلیل که در برابر اقدامات بداهه یا موقت برای دستیابی به اه، سیاسی مقاومت کرده ایم. قانون اساسی یک اصل اعتقادی مش، است که فراتر از گذراندن یا ت،یمات جزئی ما است. این خواسته ها برای اصلاحات سازنده قانون اساسی صدای بی ایمانان است.

به تعبیر ژولیوس سزار ش،پیر، «عیب عزیزم [delegate] در ما نهفته است [states] اما در خودمان.»

جاناتان تورلی استاد شاپیرو حقوق منافع عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن و نویسنده کتاب «حق ضروری: آزادی بیان در عصر خشم"



منبع: https://jonathanturley.org/2025/01/05/does-the-gentlelady-have-a-problem-yes-delegate-plaskett-most-certainly-has-a-problem/