رسانههای اجتماعی میزان زندگی بسیاری از آمریکاییها را تغییر داده است. برخی از اینفلوئنسرهای اجتماعی مانند جو روگان مخاطبان بالقوه بیشتری نسبت به برخی از کانال های خبری سنتی دارند. برخی از زوجها حتی با هم از طریق اینترنت امرار معاش میکنند و حسابهای شبکههای اجتماعی خود را با همکاری با یکدیگر رونق میدهند. این حساب های رسانه های اجتماعی ممکن است صدها هزار یا حتی میلیون ها دلار ارزش داشته باشند. اگر این زوج شبکه های اجتماعی از هم جدا شوند چه اتفاقی می افتد؟
ت،یم کار
،ن زده می شود که حدود 27 میلیون تولید کننده محتوای پولی در ایالات متحده وجود دارد. حدود 44 درصد از این اینفلوئنسرها ادعا می کنند که رسانه های اجتماعی آنها یک شغل تمام وقت است. با این حال، مانند رسانه های سنتی، این تأثیرگذاران توسط تبلیغ کنندگان پول می گیرند تا محصول یا خدمات خود را برای مخاطبان خود بازاریابی کنند.
بسیاری از حسابهای رسانههای اجتماعی، مانند برخی از خانوادهها، برای اجرا به تلاش گروهی نیاز دارند. غالباً یک نفر وجود دارد که بیشتر «برند» یا چهره عمومی حساب است در حالی که شریک دیگر ممکن است جنبه تجاری یا ویدیویی حساب رسانه اجتماعی را مدیریت کند.
استدلال های مختلف برای ت،یم حساب رسانه های اجتماعی ممکن است شبیه به درخواست باشد حمایت از همسر برای همسر، که در درجه اول از خانواده مراقبت می کنند. اگرچه یکی از همسران ممکن است شغل تمام وقت خود را در خارج از خانه داشته باشد، همسری که کارهای خانه را انجام می دهد نیز باید برای سهم خود جبران شود. به همین ترتیب، شریکی که اکانتهای رسانههای اجتماعی را «پشت صحنه» اداره میکند نیز باید شناخته شود و برای کارش جبران شود، حتی اگر این همسر دیگر باشد که چهره عمومی کارشان بوده است.
ت،یم رسانه های اجتماعی به ،وان دارایی
رسانه های اجتماعی را می توان به ،وان مشاهده کرد دارایی به جای و/یا به ،وان منبع درآمد. مانند یک ماشین یا یک خانه، ارزش رسانه های اجتماعی را می توان اندازه گیری کرد و سپس زوج طلاق می توانند درآمد حاصل از فروش را ت،یم کنند یا یکی از شرکا می تواند دیگری را ب،د.
با این حال، برخلاف خودرو، ارزش یک حساب رسانههای اجتماعی ممکن است اضافهکاری افزایش یابد، اگر مالکان برای حفظ و رشد حساب کار کنند. اگر هر دو زن و شوهر نقش عمومی را به طور مساوی ت،یم کنند، اندازه گیری ارزش آینده در واقع دشوارتر است. ممکن است برای زوجی که در شبکه های اجتماعی با هم ظاهر می شدند دشوار باشد که ناگهان از هم جدا شوند و مجبور شوند برند شخصی خود را بسازند.
این امکان وجود دارد که هر دو همسر بتوانند از منبع درآمد قابل توجهی استفاده کنند اگر حساب شبکه های اجتماعی آنها به طور ناگه، ت،یم شود یا این امکان وجود دارد که یکی از همسران از دیگری محبوب تر شود. در هر صورت، برای هر دادگاه طلاق اندازهگیری ارزش یک حساب کاربری در شبکههای اجتماعی پس از طلاق رسمی زن و شوهر دشوار خواهد بود.
ت،یم مخاطب
طلاق برای بسیاری از زوج ها به اندازه کافی سخت است، حتی زم، که این روند بین آنها و وکیلشان خصوصی نگه داشته می شود. با این حال، زوجی که در رسانههای اجتماعی تأثیر میگذارند ممکن است متوجه شوند که در رسانههای اجتماعی خود سخنان خصوصی خود را در مقابل همه دنیا پخش میکنند. ممکن است این یک تصمیم مش، باشد یا یک شریک ممکن است به تنهایی آن را فاش کند. افشای اطلاعات ممکن است تأثیر مالی قابل توجهی داشته باشد زیرا مخاطب ممکن است یکی از همسران خود را انتخاب کند یا اگر حساب میزبان هر دو نیمه زوج نباشد، ممکن است به سادگی علاقه خود را از دست بدهد. حتی اگر طلاق فاش نشود، برخی از مخاطبان ممکن است متوجه شوند که زوجی که قبلاً با هم ظاهر می شدند دیگر این کار را نمی کنند.
قراردادهای ازدواج به ،وان یک راه حل ناقص
برخی از اینفلوئنسرها برای حفظ تعاریف و مرزهای حساب های رسانه های اجتماعی خود به قراردادهای قبل از ازدواج یا پس از ازدواج روی آورده اند. هر چند قراردادهای ازدواج اغلب با نگر، مواجه می شوند، زیرا نشان می دهد که اعتماد در ازدواج وجود ندارد، ممکن است به نفع یکی از همسران باشد اگر یک حساب رسانه اجتماعی داشته باشد که ارزش پول قابل توجهی داشته باشد. اگر بعداً بخواهند ازدواج خود را به پایان برسانند، یک قرارداد ازدواج راهنمایی روشنی برای هر دو زوج خواهد بود.
آیا برای موضوع قانون خانواده خود به وکیل نیاز دارم؟
اگر برای قطعی شدن طلاق خود مشکل دارید، باید با یک تماس بگیرید وکیل خانواده امروز یک وکیل خانواده ماهر می تواند به سوالات شما پاسخ دهد، در مورد پرونده شما راهنمایی کند و بهترین منافع شما را در دادگاه ارائه دهد.
منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2024/11/26/dividing-the-accounts-of-social-media-influencers-during-a-divorce/