در گفتگو با Aaratrika Bhaumik (NLUO)، سردبیر ارشد در هندو


در این گفتگو با CLATalogue، Aaratrika Bhaumik در مورد تجربه دانشکده حقوق خود در NLUO و زندگی فراتر از دانشکده حقوق به ،وان سردبیر ارشد فرعی در هندو صحبت می کند.

#MyCLATStory- Aaratrika Bhaumik از NLUO تجربه دانشکده حقوق خود را به اشتراک می گذارد

. برای ما کمی در مورد خودتان بگویید

سلام! نام من Aaratrika Bhaumik است. من در سال 2021 از دانشگاه حقوق ملی اودیشا، کاتک (NLUO) فارغ التحصیل شدم. من اهل شهر شادی-کلکته هستم. من در حال حاضر به ،وان سردبیر ارشد با هندو کار می کنم. معمولاً در اوقات فراغت، من را می‌توان در حالی که با یک کتاب جمع شده بود، پیدا کرد. من خواندن داستان‌ها را ترجیح می‌دهم زیرا باعث می‌شود از مشقت‌های زندگی روزمره به خوبی فرار کنم.

چگونه سفر CLAT خود را آغاز کردید؟

من از خانواده ای پزشک هستم. بنابراین طبیعتاً این انتظار وجود داشت که من هم پزشکی را دنبال کنم. با این حال، من همیشه بیشتر به علوم اجتماعی و سیاست جه، گرایش داشتم. بنابراین گرفتن CLAT برای پیگیری حقوق در واقع یک تصمیم سرکش بود که باعث ناراحتی والدینم شد.

من در تعدادی از سازمان ملل متحد (MUN) در طول دوران تحصیلم شرکت کردم که واقعاً علاقه من را به حقوق به ویژه قو،ن و سیاست بین المللی برانگیخت. من همچنین با ایده استفاده از وکالت برای دسترسی بیشتر به عدالت به ویژه در کشوری مانند کشور ما که در آن چنین نابرابری آشکار در توزیع منابع وجود دارد، طنین انداز شدم.

من یک دو ماه قبل از CLAT یک دوره تصادف با یک مرکز مربیگری انجام دادم که بسیار مفید بود. ایجاد تعادل بین آماده شدن برای امتحانات هیئت مدیره ک، دوازدهم همراه با سایر ورودی های حقوق رقابتی کاملاً یک کار بود.

چیزی که واقعا به من کمک کرد این بود که تا آنجا که می توانستم تست های آزمایشی انجام دهم. با تمرین مداوم، سرعت و دقت من چندین برابر شد و همچنین به من کمک کرد تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنم. وقتی برای NLUO واجد شرایط شدم، خوشحال شدم – سفری که بسیار پربار بوده است.

سال های ابتدایی تحصیل در رشته حقوق چگونه بود؟

صادقانه بگویم پرتاب شدن در چنین محیط چالش برانگیزی درست بعد از مدرسه در ابتدا بسیار ،ره آور بود. اما با گذشت زمان من مستقر شدم و مصمم شدم از دنیای فرصت هایی که NLUO ارائه می دهد نهایت استفاده را ببرم.

من در تعدادی از مسابقات مناظره و موت کورت شرکت کردم و همچنین در تعدادی از کمیته های کالج حضور داشتم. احاطه شدن توسط همتایان که از گوشه و کنار کشور می‌آیند، دیدگاه‌های زیادی برای من ایجاد کرد و همچنین باعث شد که بسیاری از تعصبات ناخودآگاه خودم را به چالش بکشم – ویژگی دانشکده‌های حقوق ملی که به شما کمک می‌کند به فردی خوش‌حساب‌تر تبدیل شوید.

آماده شدن برای مسابقات بین المللی موت کورت همچنین به من کمک کرد تا مهارت های زندگی بسیار ضروری را توسعه دهم – مهمترین آنها این است که فرد نباید زیاد تحت تأثیر موفقیت یا ش،ت قرار بگیرد. من قویاً معتقدم که دانش‌آموزان باید این فعالیت‌های برنامه درسی را نه تنها به‌،وان اعتبارنامه‌ای در رزومه خود، بلکه به ،وان تمرین‌هایی برای شخصیت‌سازی ببینند.

من به طور خاص می خواهم زمان فوق العاده ای را که برای مسابقه داوری تجاری بین المللی Willem C. Vis (هنگ کنگ) آماده می کردم، برجسته کنم. این مسابقه فرصتی برای من فراهم کرد تا با دانشجویان حقوق، اساتید و متخصصان از سراسر جهان تعامل داشته باشم که واقعاً یک تجربه باورن،ی بود.

تحصیلات حقوقی شما در NLUO چگونه به حرفه شما در رو،مه نگاری حقوقی کمک کرد؟

بیشتر آموخته های من در دانشکده حقوق در واقع فراتر از ک، درس بوده است. من زمان زیادی را صرف خواندن مطالب فراتر از برنامه درسی تعیین شده دانشگاهی می‌کردم، خواه برای مباحثه‌ای در مورد موضوعات خاص یا برای مسابقات مناظره آماده می‌شد.

در واقع، آماده شدن برای مناظره‌ها به من امکان داد تا در مورد بسیاری از موضوعات غیرحقوقی مطالعه کنم که در نهایت به من کمک کرد تا از متقاطع بودن سیستم حقوقی خود قدرد، کنم. این در ایجاد علاقه به نوشتن در مورد موضوعاتی که تأثیر احکام دادگاه های ما بر ساختارهای قدرت موجود را ردیابی می کند، بسیار مهم بود.

موتس همچنین به من کمک کرد تا مهارت های پژوهشی خود را که در زمینه رو،مه نگاری ضروری است، افزایش دهم. برنامه درسی آکادمیک ما همچنین شامل موضوعاتی مانند حقوق و زبان، حقوق و ادبیات، رفتار سازم،، جامعه شناسی تحول اجتماعی از جمله موضوعاتی بود که واقعاً شما را برای دنبال ، حرفه ای در رو،مه نگاری حقوقی مجهز می کند.

من به طور خاص می خواهم به این اشاره کنم که چگونه داشتن موضوعی مانند تفسیر اساسنامه در برنامه درسی دانشکده حقوق به من کمک کرد تا قو،ن را برای مخاطبان فراتر از برادری قانونی ش،ت دهم.

چه انگیزه ای باعث شد که پس از تحصیل در رشته حقوق، حرفه رو،مه نگاری حقوقی را دنبال کنید؟

من در واقع هیچ سرنخی نداشتم که در نهایت رو،مه نگاری قانونی را دنبال کنم. در سراسر قانون من
مدرسه من در واقع تصور می کردم که شغلی را در دادخواهی دنبال کنم. اما متاسفانه من
در میانه موج دوم همه گیری کووید-19 در نتیجه آن فارغ التحصیل شد
هیچ یک از دوره های کارآموزی دعوی قضایی من در نهایت به نتیجه نرسید.

من همیشه از نوشتن لذت می بردم و به این فکر می کردم که برای موقعیت یک خبرنگار حقوقی در لایو لایو اقدام کنم. از شانس و اقبال، آنها به دنبال یک خبرنگار دادگاه عالی کلکته بودند و من در نهایت کار را گرفتم.

هرچقدر هم که ممکن است کلیشه ای به نظر برسد – من به طور خودکار عاشق اوج و فرودهایی شدم که می آمدند
با این که خبرنگار دادگاه بودم و از آن زمان تاکنون هیچ بازگشتی وجود نداشته است. اما با نگاهی به گذشته، فکر می‌کنم اشتیاق من به نوشتن و چشم‌انداز توانمندسازی عموم مردم با دانش در مورد سیستم حقوقی اغلب غیرقابل دسترس ما، در القای علاقه به رو،مه‌نگاری حقوقی اساسی بود.

آیا می تو،د در مورد چالش هایی که در حین گزارش در مورد حقوقی با آن مواجه شده اید صحبت کنید مسائل و چگونه بر آنها غلبه کردید؟

فکر می‌کنم برای من بزرگترین چالش ساده ، قضاوت‌های پیچیده برای عموم مردم با سرعتی سرسام‌آور بوده است. قضاوت‌ها اغلب تا صفحه‌ها هستند و می‌توانند شامل یک واژگان فوق‌العاده فنی باشند.

اما با گذشت زمان فرد یاد می گیرد که به سرعت قضاوت را مرور کند و بخش های عملیاتی را از obiter-dicta جدا کند. لازم است والدینم را قبل از اینکه نسخه‌های من را برای انتشار ارسال کنم، بخوانند تا ببینند که آیا حتی برای افرادی که آموزش رسمی قانونی ندارند، به راحتی قابل درک هستند یا خیر.

چالش دیگری که ا،ر رو،مه نگاران حقوقی با آن مواجه هستند، گزارش در مورد تبادلات دادگاه به ویژه ارسال مستقیم توییت به آنها است. اظهارات شفاهی قضات به ویژه در موارد حساس سیاسی، اگر بدون زمینه ارائه شود، اغلب ممکن است به اشتباه تصور شود، بنابراین در چنین شرایطی باید بسیار مراقب و عینی بود.

چگونه اطمینان حاصل می کنید که مفاهیم پیچیده حقوقی به طور موثر به شما منتقل می شود حضار؟ آیا راهکاری برای ساده ، اصطلاحات حقوقی یا قانونی ، دارید؟ موضوعات در دسترس تر هستند؟

من فکر می کنم تنها راه برای اطمینان از اینکه در هر شکلی از نوشتن بهتر می شوید این است که بیشتر بخو،د. من
کارهای برخی از خبرنگاران محترم را دنبال کنید و همچنین اشتراک بین المللی داشته باشید
انتشارات خواندن تا حد امکان برای درک تکنیک و رعایت سبک های منحصر به فرد نوشتن مهم است.

همچنین یک تصور غلط رایج وجود دارد که نوشتار خوب همیشه واژگان ظریف‌تری را در بر می‌گیرد که همیشه درست نیست – هدف باید استفاده از زبان ساده‌ای باشد که به جای کلمات مبهم وضوح بیشتری ارائه می‌دهد.

وقتی ،ت به دسترسی بیشتر به موضوعات حقوقی می‌رسد، همیشه اولویت نوشتن در مورد موضوعاتی را که بر زندگی روزمره مردم تأثیر می‌گذارد، می‌دانم. من شخصاً معتقدم که رو،مه‌نگاری حقوقی دادگاه‌های ما را دموکراتیک کرده است، بنابراین تلاش همیشه افزایش دسترسی به نهادی بوده است که برای دموکراسی ما بسیار حیاتی است.

چه توصیه ای به دانشجویان حقوق یا رو،مه نگاران حقوقی مشتاق که علاقه مند هستند می کنید
در دنبال ، یک مسیر شغلی مشابه؟

خود را به خواندن و فعالیت‌هایی در دانشکده حقوق محدود نکنید که به طور متعارف تصور می‌شود که به اصطلاح شکوفایی شغلی در حقوق را تضمین می‌کند. تا آنجا که ممکن است تجربیات و فرصت های متنوع را کاوش کنید تا جهان بینی خود را تقویت کنید که به ،ه خود شما را به رو،مه نگاری شهودی تر تبدیل می کند. ذهن کنجکاو را پرورش دهید – این به شما کمک می کند تا ابهامات قانون را بهتر درک کنید.

از همه مهمتر، عادت خواندن را در خود ایجاد کنید. نه تنها به شما در بهبود دایره لغات کمک می کند، بلکه تفکر انتقادی را نیز تشویق می کند. حتی اگر به طور ضمنی گفته شود، بیشتر بنویسید حتی اگر فقط یک پاراگراف در روز باشد. من همچنین مشتاقان را تشویق می‌کنم که حداقل یک بار در یک خانه رسانه کارآموزی کنند تا احساس کنند یک اتاق خبر شلوغ چگونه به نظر می‌رسد و خواسته‌های متنوع آن را درک کنند.

این مصاحبه بخشی از مجموعه #MyCLATStory ما است که در آن با دانشجویان حقوق و متخصصان حقوق مصاحبه می کنیم.


منبع: https://lawctopus.com/clatalogue/clat-pg/law-sc،ol-experience-nluo-aaratrika-bhaumik/#new_tab