موضوعات اصلی ارجاع شده به کمیسیون جدید ملی مبارزه با فساد – جنایت یقه سفید، مبارزه با فساد و تقلب


07 ژوئیه 2023

برگزاری Redlich


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کمیسیون ملی مبارزه با فساد اداری (NACC) به طور رسمی درهای خود را در 1 ژوئیه افتتاح کرد و قرار است با 44 ارجاع که قبلاً انجام شده است دستان خود را پر کند.

NACC که توسط قاضی دادگاه استیناف سابق نیوساوت و،، Paul Brereton AM RFD SC اداره می شود، موارد جدی یا سیستماتیک رفتار فاسد مقامات مش، المنافع را بررسی خواهد کرد. در بی،ه اخیر، آقای بریتون ابراز تمایل کرد که کمیسیون شهرت “بی باک، اما منصف، مستقل و بی طرف” را به خود جلب کند.

سه معاون به کمیسیونر بریتون می پیوندند:

  • دکتر بن گانتلت، کمیسر سابق تبعیض معلولیت در کمیسیون حقوق بشر استرالیا

  • نیکول رز PSM، مدیر عامل سابق AUSTRAC

  • Jaala Hinchliffe، کمیسر سابق صداقت و رئیس آژانس برای کمیسیون استرالیا برای یکپارچگی اجرای قانون.

مدیر اجرایی NACC فیلیپ رید، مدیر عامل سابق ICAC NSW است.

مسائلی که ارجاع داده شده است

هر شخصی می‌تواند به‌صورت ناشناس یا به‌طور دیگری، در مورد رفتار فاسد به NACC ارجاع داوطلبانه بدهد. کمیسیونر می تواند تصمیم بگیرد که آیا تحقیقاتی را آغاز کند یا نه، موضوع فساد را به آژانس مش، المنافعی که مربوط به آن است برای تحقیق ارجاع دهد یا تصمیم بگیرد که هیچ اقدامی انجام ندهد. در حالی که می توان ارجاعات ناشناس انجام داد، هر گونه اظهارات بعدی که به NACC به ،وان بخشی از تحقیقات آن داده می شود، نمی تواند ناشناس باشد.

این دامنه وسیع برای ارجاع به این م،ی است که موارد زیر قبلاً برای بررسی احتمالی به NACC ارجاع شده است:

  • رسوایی نشت مالیات اخیر PwC مربوط به بازوی مشاوره ،تی آنها

  • ارجاعات ناشی از کمیسیون سلطنتی Ro،ebt پس از درخواست کمیسر کاترین هولمز برای یک هفته تمدید تاریخ گزارش تحقیق به منظور امکان ارجاع مستقیم به NAAC

  • استوارت رابرت و ادعای دخالت او در اخت، Synergy 360 از وجوه مالیات دهندگان

  • اسکات موریسون و و،خانه های مخفی که خودش در آن سوگند یاد کرد

  • برنامه ناوچه ک، شکارچی و، دفاع

  • ،ت موریسون سابق و بودجه برنامه بهداشت جامعه و بیمارستان ها

  • وزیر سابق کابینه، بریجت مک کنزی، و مدیریت او در برنامه کمک هزینه زیرساخت ورزش اجتماعی.

فراتر از ارجاعات داوطلبانه، قانون NACC موظف است روسای آژانس ها و افسران افشای منافع عمومی آژانس ها را به ارجاع اجباری مسائل فسادی که از آن آگاه می شوند، بپردازند. این ا،ام اجباری از 28 ژوئیه 2023 برای هر رفتار مرتبطی که در تاریخ 1 ژوئیه 2023 یا از آن مطلع می شوند آغاز می شود. روسای آژانس های مش، المنافع نیز موظفند در صورت اطلاع از یک موضوع فساد در مورد انجام یک سازمان، به NACC ارجاع دهند. شخصی که عضوی از کارکنان آنها بوده یا است و آنها مشکوک هستند که می تواند در رفتارهای فاسد جدی یا سیستماتیک دست داشته باشد.

چه موضوعاتی موضوع بررسی خواهد بود؟

NACC قادر خواهد بود جلسات استماع را به منظور تحقیقات خود به هر شکلی که لازم بداند برگزار کند. در مواردی که NACC تصمیم به برگزاری یک جلسه استماع می‌گیرد، معمولاً به صورت خصوصی برگزار می‌شود، مگر اینکه کمیسیون متقاعد شود که انجام این کار به نفع عمومی است یا شرایط استثنایی وجود داشته باشد که یک استماع عمومی را توجیه کند. بنابراین ممکن است عموم مردم متوجه نشوند که NACC به طور فعال در حال بررسی کدام رفتار است.

NACC این اختیار را دارد که دامنه وسیعی از رفتار توسط هر شخص (خواه یک مقام ،تی باشد یا نه) را مورد بررسی قرار دهد، تا زم، که رفتار تحت تحقیق تأثیر نامطلوب داشته باشد، یا می تواند تأثیر نامطلوب بر یک مقام ،تی داشته باشد که نقش خود را به صورت غیرصادقانه یا غیر صادقانه انجام می دهد. روشی مغرضانه تحت اختیارات NACC، به «مقام عمومی» تفسیر گسترده ای داده می شود که شامل دسته های زیر می شود:

  • وزرا، سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان و کارکنان آنها

  • کارکنان آژانس های مش، المنافع و شرکت های مش، المنافع

  • در جایی که یک آژانس مش، المنافع مسئول اجرای قرارداد مش، المنافع است، افرادی که یکی از موارد زیر هستند:

    • ارائه دهنده خدمات قراردادی برای یک قرارداد مش، المنافع؛ یا

    • هم افسر یا کارمند ارائه‌دهنده خدمات طرف قرارداد برای قرارداد مش، المنافع و هم ،ی که کالا یا خدمات را برای اه، (خواه مستقیم یا غیرمستقیم) قرارداد ارائه می‌کند.


  • اعضای کارکنان NACC

  • افرادی که به نمایندگی یا به ،وان معاون یا نماینده هر یک از افراد یا ارگان های فوق فعالیت می کنند.

علی‌رغم این تعریف گسترده از «مقام عمومی»، تردیدهایی در مورد اینکه آیا NACC می‌تواند PwC و شرکا و کارمندان آن را بررسی کند، وجود دارد، زیرا مشخص نیست که آیا شریک PwC که اطلاعات را به دست آورده در یکی از دسته‌های فوق قرار می‌گیرد یا خیر. رفتار نهادهای مش، المنافع در پاسخ به آگاهی از رفتارهای مفسدانه ممکن است در محدوده اختیارات NACC قرار گیرد.

این برای شما چه م،ایی دارد؟

همانطور که در اکتبر سال گذشته گزارش دادیم، NACC دارای “طیف کاملی از اختیارات تحقیقاتی” خواهد بود. و قدرت بررسی رفتار فاسد گذشته و فعلی. این به این م،ی است که برای مشاغل و افسران آنها که با نهادهای ،تی سروکار دارند، پاسخگویی افزایش می یابد.

بدون شک، NACC به طور قابل توجهی بر نحوه تعامل نهادهای ،تی با شرکت های بخش خصوصی در آینده تأثیر می گذارد. برای این منظور، شما باید:

  • شناسایی حوزه‌های ریسک در ،ب‌وکار را در نظر بگیرید، از جمله برای مثال اگر با مقامات ،تی قرارداد دارید و کنترل‌های موجود را تقویت می‌کنید.

  • بررسی سیاست‌ها و رویه‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که مربوط به هر گونه تحقیقاتی است که در داخل به‌منظور پیش‌بینی اعلامیه‌های بالقوه NACC انجام می‌شود که ممکن است به تهیه اسناد نیاز داشته باشد (با توجه به اینکه کمیسیون این اختیار را دارد که تهیه اسناد ممتاز را ا،ام کند).

این نشریه به هر موضوع مهم یا تغییر در قانون نمی پردازد و قرار نیست به ،وان جایگزینی برای توصیه های حقوقی یا دیگر توصیه هایی که ممکن است با شرایط خاص خواننده مرتبط باشد، مورد اعتماد قرار گیرد. اگر این نشریه مورد علاقه را پیدا کردید و مایلید بیشتر بد،د یا مایل به دریافت مشاوره حقوقی مرتبط با شرایط خود هستید، لطفا با یکی از افراد ذکر شده در لیست تماس بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: حقوق جزا از استرالیا


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1339972