دادگاه عالی کانادا قانون اجباری ثبت نام مجرمان جنسی را لغو کرد


متهم، که اعتراف می کنند یا به جرم ، محکوم می شوند، نباید به طور خودکار به فهرست مجرمان ، اضافه شوند. صدور حکم خودکار در آمریکا کارساز نیست، اما کانادا طرحی را ارائه کرده است که چرا ثبت نام اجباری مجرمان ، اشتباه است.

در سال 2011، کانادا سیاستی را وضع کرد که به موجب آن هر ،ی که به جرم جنایت ، محکوم می شد، به طور خودکار به فهرست مجرمان ، اضافه می شد. هر ،ی که دو بار محکوم به جرم ، باشد برای مادام العمر به رجیستری اضافه شد.

در سال 2015، یوجین ندلوو به دو فقره جرم اعتراف کرد تجاوز ، از دو زن در یک مهم، خانگی وقتی ندلوو 19 ساله بود. او سابقه کیفری قبلی نداشت و در معرض خطر کم جرم مجدد تلقی می شد. ندلوو به شش ماه زندان و سپس سه سال حبس تعلیقی محکوم شد. همچنین به Ndhlovu دستور داده شد که در یک دفتر ثبت مجرمان ، ثبت نام کند، اگرچه چنین اضافه‌ای در اختیار دادگاه نبود.

در یک تصمیم 5-4 در نوامبر 2022، دادگاه عالی کانادا حکم داد که ثبت خودکار مجرمان ، خلاف قانون اساسی است. افرادی که از سال 2011 به ثبت ملی مجرمان ، اضافه شده اند، می توانند برای تغییر وضعیت خود اقدام کنند. خود Ndhlovu به رجیستری مجرمان ، اضافه نخواهد شد.

پرچم کانادا در بادچگونه این در مورد آمریکا اعمال می شود؟

دادگاه عالی کانادا، ثبت نام اجباری مجرمان ، را به ،وان فراگیر اعلام کرد. برخی از حوزه های قضایی در ایالات متحده همان شبکه همسایه شمالی آمریکا را ایجاد می کنند. برخی از حوزه های قضایی آمریکا برای «جرایمی» مانند ادرار ، عمومی یا برای کودکان و نوجوان، که با افراد در محدوده سنی مشابه آزمایش می کنند، نیاز به ثبت نام دارند. 25 درصد از ثبت نام کنندگان را محکومیت نوجوانان تشکیل می دهد. به گفته دیده بان حقوق بشر، کودکان زیر 9 سال در فهرست مجرمان ، ثبت شده اند.

تعریف “جنایت ،” آنقدر انعطاف پذیر است که نمی توان ثبت مجرمان ، را به مجازات غیرارادی تبدیل کرد. هدف از ثبت مجرمان ، محافظت از کودکان است نه مجازات آنها. با این حال تعداد زیادی از موارد ثبت شده در ثبت نام نه به دلیل آسیب رساندن به کودکان، بلکه برای درگیر شدن در آسیب های کودکانه در آن ثبت شده است. صدور حکم اجباری به تنهایی به اندازه کافی بحث برانگیز است. شرمساری عمومی اجباری برای آزمایش های دوران کودکی بیش از حد ظالمانه و غیرعادی است که قانون اساسی نباشد. دادگاه عالی کانادا تصمیم درستی گرفت و باید به آمریکا هم تعمیم داد.

در صورت نیاز به کمک در مورد اتهامات تجاوز ،، آیا باید وکیل استخدام کنم؟

اگر متهم به تجاوز ، هستید، اولین قدم شما باید با یک تماس بگیرید وکیل م،ع جنایی. عواقب محکومیت می تواند شدید باشد و ممکن است تمام جنبه های زندگی شما، حتی شغل آینده را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که به ،وان مجرم ، ثبت نام کنید. یک وکیل می تواند پرونده شما را بررسی کند، حقوق شما را به شما توصیه کند، و در طول هر گونه رسیدگی دادگاه از شما نمایندگی کند.

اگر قرب، تجاوز ، شده اید، باید بلافاصله آن را به مجری قانون گزارش دهید. همچنین در مورد امکان طرح دعوی مدنی باید با یک وکیل تماس بگیرید. حتی اگر شواهد کافی برای محکومیت کیفری وجود نداشته باشد، می تو،د در دعوای مدنی پیروز شوید.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2022/11/28/supreme-court-of-ca،a-strikes-down-mandatory-،-offender-registry-law/