وکیل ملکی، خدمات مشاوره حقوقی اراضی و املاک و وظایف آنها سایت حقوقی هرمس-وکیل طلایی

وکیل مع الواسطه معمولا برای رسیدگی به امور جزایی و یا محکومیت های مالی انتخاب می شود که موکل به دلیل حبس توانایی انتخاب وکیل را ندارد. از جمله این وکالت ها که توسط وکیل مدنی و موکل تنظیم می شود می توان به وکالت برای طلاق، خرید و فروش خانه، فسخ اجاره و رسیدگی به امور سازمان ها و ادارات دولتی اشاره کرد. اگر به معنای لغوی وکالت نیز توجه کنید، وکالت را به معنای تفویض و یا واگذار کردن تعریف می کنند، ولی در معنای حقوقی وکالت را به عنوان یکی از رایج ترین عقدنامه های موجود در صحنه های اقتصادی، اجتماعی و بانک ها معرفی می نمایند، در مقاله امروز “چند نوع وکیل داریم؟” می خواهیم به انواع وکالت و توضیحات مربوط به آن اشاره کنیم. با تنظیم وکالت وکیل و موکل در برابر یکدیگر از حقوقی برخوردار می شوند و نسبت به یکدیگر وظایف و مسئولیت های متقابلی را پیدا می کنند. همانطور که گفتیم وکالت عقدنامه ای است که براساس آن یکی از طرفین دعوا فردی را برای رسیدگی و انجام کار های پرونده به عنوان نایب خود انتخاب می کند.

  • در صورتی که حوزه اخیر تابع کانون وکلای دیگری باشد اجازه کانون مزبور نیز لازم است.
  • اما با وكالت تنظيمی در دفاتر اسناد رسمی نمی توان به طور مستقيم به دادسراها و دادگاه ها مراجعه و موضوع وكالت مربوط به دادگستری را انجام داد، لیکن می توان در وکالت رسمی حق انتخاب وکیل دادگستری را هم گنجاند که وکیل اول را وکیل مدنی می نامند و وکیل مدنی می تواند با وکیل دادگستری قرارداد منعقد نماید.
  • وکیل پایه یک دادگستری موظفت است برای تمام اسنادی که از موکلش دریافت می‌کند به او رسید دهد.
  • هموطن کارت بصورت تک نفره و با دفعات استفاده نامحدود تا پایان اعتبار هموطن کارت قابل استفاده می باشد.

شخصی که کارآموز وکالت است در آزمون کارآموزی کانون وکلا دادگستری قبول شده است و پروانه کارآموزی را دریافت کرده است. این شخص می‌تواند حق وکالت بعضی از پرونده‌های حقوقی را داشته باشد و عرفا به عنوان وکیل شناخته می‌شود؛ اما کارآموز وکالت هنوز در آزمون نهایی کانون وکلا یا آزمون اختبار که در پایان دوره کارآموزی برگزار می‌شود قبول نشده است. بنابراین به صورت قانونی این فرد هنوز وکیل پایه یک دادگستری شناخته نمی‌شود و حدود اختیارات او از وکیل پایه یک دادگستری کمتر است. 3- در کانون وکلای دادگستری وکیل پایه دوم به نام کارآموز شناخته می‌شود و کارآموز وکالت باید هر ماه چهار مرتبه گزارش پرونده ارائه دهند و دو مرتبه نیز در محاکم فرم خود را به قضات نشسته یا قضات ایستاده تحویل و مهمور نمایند ولی وکلای مرکز مشاوران علاوه بر گزراش روزانه، باید گزارشی نیز برای وکلای سرپرست خود ارائه دهند تا هر ماه تأیید نمایند.

حبس تعزیری چیست و در قانون چه تعریفی دارد؟

عزل یا استعفای وکیل یا تعیین وکیل جدید باید در زمانی انجام شود که موجب تجدید جلسه دادگاه نگردد، در غیر این صورت دادگاه به این علت جلسه را تجدید نخواهد کرد. تبصره- در صورتی که موکل امضا، مهر یا اثرانگشت خود را انکار نماید، دادگاه به مجله خبری وکالت این موضوع نیز رسیدگی خواهد نمود. ‌تبصره – نحوه فعالیت، محل استقرار و نوع ارتباط این دفاتر به موجب آیین‌نامه‌ای است که توسط ستاد کل سپاه تهیه و وزارت با هماهنگی قوه‌قضائیه و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب فرماندهی کل خواهد رسید.

بهترین وکیل در پرونده

در این فرض ، وکیل با عقد قرارداد الکترونیکی وکالت با موکل خود از برخی از حقوق ، اختیارات و همچنین تعهدات قانونی برخوردار می شود و می بایست به بهترین وجهی که می تواند از موکل خود دفاع نماید تا به حق و حقوق قانونی خود برسد ؛ هر چند هرگز نمی تواند تعهد کند نتیجه خاصی را برای موکل خود بگیرد . شما باید سعی کنید وکیلی را برای پرونده‌های ملکی خود انتخاب کنید که بسیار مسئولیت‌پذیر بوده و پیگیری‌های لازم را در زمان خودش انجام دهد. دعاوی ملکی معمولا نیازمند پیگیری‌های قوی هستند تا خیلی سریع به نتیجه برسند؛ چراکه این پرونده‌ها و دعاوی حقوقی معمولا نیازمند مدارک و اسناد متعددی هستند که اگر در تهیه کردن آنها کوتاهی کنید ممکن است پرونده شما به نتیجه خاصی نرسد. این وکلا معمولا دارای قدرت حفظ آرامش بسیار زیادی هستند و توجه به کنترلی که روی اوضاع پرونده حقوقی شما داشته و البته اطلاعاتی که در این زمینه دارند به شما نیز کمک می‌کنند تا کنترل خود را حفظ کرده و با آرامش بیشتری این مراحل را طی کنید. این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات وکلای ملکی به شمار می‌آید که باید دقت زیادی به آن داشته باشید.

تفاوت وکیل دادگستری و وکیل قوه قضاییه

هموطن کارت بصورت تک نفره و با دفعات استفاده نامحدود تا پایان اعتبار هموطن کارت قابل استفاده می باشد. کسانی که دور از مؤسسه ی مذکور هستند، می توانند به وسیله ی دفتر کل دادگستری اقامت خود را تقاضا نمایند. در این صورت دفتر کل دادگستری موظف است که تقاضانامه را به انضمام مستندات و مدارکی که ذیلاً اشاره می شود، در اسرع وقت به دبیرخانه ی معاضدت قضایی ارسال دارند. برای هر مورد وکالت اتفاقی باید درخواست جداگانه با ضمایم کامل تهیه و تسلیم کانون گردد.پس از تقدیم درخواست ، کانون حق دارد تا به منظور سنجش توان علمی و تجربی متقاضی از او مصاحبه و اختبار به عمل آورد.در هر حال پذیرش یا رد درخواست با کانون است. طبقه اول درجه اول (پدر و مادر و اولاد)، طبقه اول درجه دوم (اولاد اولاد)، طبقه دوم درجه اول (اجداد و برادر و خواهر)، طبقه دوم درجه دوم (اجداد اجداد و اولاد برادر و خواهر) طبقه سوم درجه اول (اعمام، عمات، اخوال و خالات)، طبقه سوم درجه دوم ( اولاد اعمام، عمات، اخوال و خالات) را در بر می گیرد. ضمن اینکه تنها قادر خواهد بود برای سه مرتبه در سال برای بستگان نزدیک خود به همان ترتیبی که در قانون به آن اشاره شده است یعنی تنها برای بستگان نسبی(بستگانی که با آنها نسبت خونی دارد) و بستگان سببی (بستگانی که ازطریق ازدواج با آنها نسبت دارد) تا درجه ی دوم از طبقه سوم (از نزدیک ترین بستگان تا فرزندان عمو، دایی، خاله و عمه)، وکیل اتفاقی باشد.