دادگاه عالی در بهار به اعتراض محکومیت متوالی پرونده قتل مواد مخدر رسیدگی خواهد کرد


روز جمعه دادگاه عالی دستور صادر کرد اعطای دادخواست چهار پرونده و افزودن آنها به پرونده بهار 2023.

این موارد شامل سؤالاتی در مورد دامنه محدودیت ها در احضار IRS و اینکه آیا قو،ن فدرال که تشویق یا تحریک مهاجرت را ممنوع می کند (در مورد خدمات فرزندخواندگی بزرگسالان که به ،وان مسیری برای مهاجرت تبلیغ می شود) بر اساس اصلاحیه اول مغایر قانون اساسی است یا خیر.

در یک مورد، لورا مقابل ایالات متحده، از قضات خواسته می شود تا تصمیم بگیرند که آیا ممنوعیت محکومیت های همزمان تحت یک زیربخش از قانون فدرال در مورد اتهامات زیر بخش دیگر اعمال می شود یا خیر.

افرین لورا به قتل تحت 18 USC § 924 (j) متهم شد و وکلای لورا بحث می کنند که بند 18 USC § 924(c)(1)(D)(ii)، که مقرر می‌دارد که هیچ حکم زند، که «تحت این بخش فرعی» تحمیل شده نمی‌تواند همزمان با یک دوره دیگر حبس اجرا شود، در مورد اتهام لورا تحت بند 18 USC § 924 اعمال نمی‌شود. (j)، از آنجایی که این قانون مستقیماً تحت § 924 (c) 18 USC قرار نمی گیرد.

افرین لورا به دلیل نقش داشتن در یک طرح قاچاق مواد مخدر در بران، محکوم شد. او و همدستانش متهم به قاچاق کوکائین در سراسر نیویورک شدند و در سال 2002، لورا و دو همدستش تعدادی اسلحه گرم برداشتند.

سپس دو همدست، ماشین جداگانه‌ای گرفتند و لورا، با مراقبت شخصی، محل یک فروشنده مواد مخدر رقیب، اندرو بالکاران را شناسایی و برای آنها شناسایی کرد. سپس بالکاران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

پس از محاکمه هیئت منصفه در SDNY، لورا به اتهام کمک و مشارکت در استفاده از اسلحه گرم “در طول و در رابطه با یک جنایت قاچاق مواد مخدر” که باعث مرگ زیر 18 USC 924(j) و توطئه برای توزیع کوکائین و کوکائین تحت ،وان پایگاه داده محکوم شد. 21 USC 841 (b). وی به اتهام توطئه و تب، به ۲۵ سال حبس و به اتهام (ج) ۹۲۴ به پنج سال زندان محکوم شد.

استدلال لورا این است که او باید بتواند هر دو مجازات را به طور همزمان سپری کند که به جای 30 سال حبس منجر به 25 سال تعیین شده خواهد شد.

دادگاه های مداری در مورد این موضوع اختلاف نظر دارند، اگرچه ایالات متحده در خلاصه خود این اختلافات را “محدود” و با “اهمیت عملی محدود” توصیف کرد.

ایالات متحده همچنین استدلال کرد که محکومیت 924 (j) (1) که لورا دریافت کرد اساساً یک محکومیت تشدید شده 924 (c) است – در نهایت، ،ت استدلال کرد، آنها باید ثابت می ،د که یک فرد به ،وان بخشی از بخش 924 (c) به قتل رسیده است. نقض به منظور اطمینان از محکومیت برای 924 (j) (1)، که آن بخش فرعی را کاملاً متکی به 924 (c) و محدودیت احکام همزمان بدیهی است که قابل اعمال است.

طومار را بخو،د اینجا.

خلاصه برای ایالات متحده در اپوزیسیون را بخو،د اینجا.

دادگاه احتمالاً در مارس 2023 به استدلال های این پرونده رسیدگی خواهد کرد.


منبع: https://thecrimereport.org/2022/12/12/supreme-court-will-hear-consecutive-sentence-challenge-from-drug-،-case-in-spring/