پاداش کاهش تورم – بررسی اجمالی و گزینه های عملی – مزایا و غرامت کارکنان


15 دسامبر 2022

مزیت Beiten


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پاداش کاهش تورم (حق بیمه جبران تورم) به کارفرمایان اجازه می دهد تا قبل از 31 دسامبر 2024 به کارمندان خود پاداشی تا 3000 یورو بدون مالیات و بدون هزینه های تامین اجتماعی پرداخت کنند. علاوه بر امکان پرداخت یکباره به همه کارکنان، این قانون گزینه های جالب دیگری نیز ارائه می دهد. برای کارفرمایان این مقاله مبنای قانونی و شکلی که این گزینه ها ممکن است داشته باشند را توضیح می دهد.

زمینه

پاداش کاهش تورم (همچنین به ،وان “پاداش تورم” نیز شناخته می شود) در نظر گرفته شده است که به کارفرمایان انگیزه ای بدهد تا به کارکنان خود پاداش اضافی بپردازند. این مبلغ معاف از مالیات است که تامین اجتماعی نیز نیازی به پرداخت آن نیست. این قانون با “پاداش کرونا” قابل مقایسه است. با این حال، قانونگذاران پس از چندین بار تمدید «پاداش کرونا» تصمیم گرفتند از همان ابتدا مدت زم، طول، تری (بیش از 26 ماه) برای پرداخت پاداش تورمی در نظر بگیرند.

بررسی اجمالی

،اصر اصلی پاداش کاهش تورم که در قانون مالیات بر درآمد (§ 3 شماره 11c EStG) وضع شده است:

  • پرداخت باید داوطلبانه باشد، ی،ی علاوه بر سایر پاداش ها و پرداخت های بدهکار به کارکنان پرداخت شود. اجزای دستمزد موجود (مانند پاداش کریسمس) ممکن است به پاداش تورمی تبدیل نشود.

  • پاداش ممکن است به صورت پرداخت نقدی یا مزایای غیرنقدی باشد.

  • پرداخت باید به تورم اشاره داشته باشد. هیچ ا،ام خاصی در این زمینه وجود ندارد. به ،وان مثال، اگر فیش های حقوقی نشان دهنده پاداش کاهش تورم باشد، کافی خواهد بود.

  • کل مبلغ معاف از مالیات ممکن است به پرداخت های کوچکتر ت،یم شود. با این حال، تمام پرداخت‌های پاداش تورمی که بین 26 اکتبر 2022 و 31 دسامبر 2024 انجام شده است، تنها تا سقف 3000 یورو معاف از مالیات خواهند بود.

  • این مبلغ معاف از مالیات برای هر کارفرما اعمال می شود. صرف نظر از اینکه یک کارمند قبلاً مبلغ کامل پاداش را از کارفرمای قدیمی خود دریافت کرده است، کارفرمای جدید همچنان می تواند پاداش کامل را به کارمند پرداخت کند.

مانند سایر مزایای اضافی، شورای کار باید درگیر باشد و اصول قانون کار مبنی بر رفتار برابر و اثربخشی پرداخت های داوطلبانه باید رعایت شود. کارفرمایان متعهد به یک قرارداد جمعی همچنین باید ارزیابی کنند که آیا این توافقنامه به کارکنان حق پرداخت پاداش کاهش تورم را می دهد یا اینکه چنین حقی برنامه ریزی شده است.

گزینه ها

پرداخت یک‌باره یا پرداخت‌های مرحله‌ای

پاداش ممکن است به صورت یک بار پرداخت (یک بار پرداخت حدا،ر یورو) پرداخت شود

3000)، یا به صورت پرداخت‌های مختلف کوچک‌تر در دوره تا 31 دسامبر 2024 انجام شده است. کارفرما همچنین می‌تواند مبلغ را در کل دوره ت،یم کند، به ،وان مثال، از 1 ژانویه 2023 تا 31 دسامبر 2024 مبلغ ماهانه 125 یورو را بپردازد. یک ترتیب پلک، همچنین ممکن است، مانند پرداخت ماهانه 100 یورو در ماه در سال 2023، افزایش به 150 یورو در ماه در سال 2024.

این به طور موثر به کارفرمایان اجازه می دهد تا از مبلغ معاف از مالیات برای افزایش دستمزدی که معلق هستند اما هنوز ا،ام آور نیستند استفاده کنند و حداقل تا 31 دسامبر 2024 “خالص بیشتری از دستمزد ناخالص” تولید کنند. برای اطمینان از معافیت مبلغ، افزایش باید تا 31 دسامبر 2024 موقت باشد و باید به ،وان پاداش کاهش تورم شناخته شود.

ممکن است برای ،، که کار خود را در یک شرکت جدید شروع می کنند مفید باشد که با حقوق پایه کمتر تا 31 دسامبر 2024 موافقت کنند که سپس با پاداش تورم تکمیل می شود. چنین ترتیبی می تواند برای کارفرمایان و کارمندان در پایان دوره اعتبار – پایان سال 2024 بسیار جذاب باشد.

همه ی،ان یا تفاوت

به طور کلی، کارفرمایان نه م،م به پرداخت پاداش کاهش تورم هستند و نه به نفع همه کارکنان به طور ی،ان. اصل قانون کار در مورد رفتار برابر امکان رفتار متفاوت را فراهم می کند. مانند سایر مزایا (به ،وان مثال، پرداخت پاداش)، هر گونه رفتار متفاوتی نیاز به یک دلیل عینی دارد.

تفاوت های زیر ممکن است، به ،وان مثال:

  • قانون تاریخ کلیدی: فقط کارکن، که قرارداد کاری دارند که در زمان پرداخت فسخ نشده باشد پاداش دریافت می کنند.

  • تفاوت بر اساس گروه های حقوقی: پاداش کاهش تورم برای گروه های حقوق پایین تر می تواند بیشتر باشد. حتی می توان گروه های حقوق بالاتر را نیز حذف کرد. هنگامی که تفاوت بین گروه های حقوقی آنقدر زیاد نیست، باید یک مقیاس کشویی اتخاذ شود (هرچه حقوق پایه بالاتر باشد، پاداش تورم کمتر می شود).

پرداخت نقدی یا پرداخت غیرنقدی

اگرچه بحث عمومی در مورد پاداش کاهش تورم بر پرداخت های نقدی متمرکز شده است، کارفرمایان می توانند مبلغ 3000 یورو بدون مالیات را به ،وان سایر مزایا (به ،وان مثال، کوپن برای بنزین، کالا یا غذا) بپردازند. مزیت مالی معاف از مالیات و بدون پرداخت تامین اجتماعی است. همچنین امکان ت،یم پاداش بین پرداخت نقدی و پرداخت غیرنقدی وجود دارد.

خلاصه

اگر با دقت بیشتری به پاداش کاهش تورم نگاه کنید، گزینه های مختلفی برای کارفرمایان در دسترس است. در اجرای پاداش باید اصول اولیه قانون کار و حقوق شورای کار رعایت شود. اگر کارفرمایان سوالی دارند، باید به دنبال مشاوره حقوقی باشند. با این حال، با توجه به طول، بودن مدت اعتبار، هر کارفرما باید بتواند راهی برای استفاده از پاداش کاهش تورم به نفع خود بیابد.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: استخدام و منابع انس، از آلمان

قانون استخدام: سال 2022 بررسی نکات کلیدی

RDJ LLP

تیم استخدام RDJ اخیراً یک سری جلسات توجیهی صبحانه قانون استخدام را در سراسر دفاتر ما در کورک، گالوی و دوبلین برگزار کرد. مناطق تحت پوشش در این جلسات توجیهی افشای حفاظت شده بودند…

بولتن قانون استخدام – نوامبر 2022

وکلای Wrigleys

ما این هفته را با به‌روزرس، لایحه اعضای خصوصی که در پارلمان تصویب می‌شود آغاز می‌کنیم که به کارمندان این حق را می‌دهد که برای شرکت در درمان باروری از مرخصی با حقوق استفاده کنند.


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1261240